Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Αντι-Νόμος Πλαίσιο = Όχι Γιάννης, Γιαννάκης...

Και ιδού! Η ΠΑΣΠ, η πλέον κυβερνητική παράταξη των ελληνικών πανεπιστημίων αποφασίζει να πάρει θέση για το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου που έρχεται να φέρει τα πάνω κάτω στην εκπαίδευση, στα πτυχία στις ζωές μας. Άργησε λιγάκι βέβαια να πάρει θέση, μέσα Μάρτη φτάσαμε κοντά στο τέλος της χρονιάς, αν σκεφτεί κανείς πως το εν λόγω ζήτημα παίζει σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους πανελλαδικά από το ... Σεπτέμβρη! Δεν βαριέσαι, εκλογές έρχονται, πρέπει κάτι να πούνε τα παιδιά! Έτσι λοιπόν, βάφτισαν το νόμο... ΑΝΤΙ-νόμο (για να είναι και ηχηρό, να δείχνει πως τάχα μου δεν παίρνουμε γραμμη κατευθείαν από τη Διαμαντοπούλου) και το πλασάρουν με περιφάνεια σε όλα τα τραπεζάκια του Πολυτεχνείου (στις υπόλοιπες σχολές δεν θα το βρείτε, ίσως εκεί αργεί να πέσει η γραμμή...) Το ακόμα πιο παράδοξο είναι ότι ενώ ούτε το Υπουργείο τον έχει παρουσιάσει το νόμο, απλά αρκείται να μας εμπαίζει με τις αλλεπάλληλες καυστικές δηλώσεις και τα κείμενα διαβούλευσης, η ΠΑΣΠάρα, πάντα πρωτοπόρα, βιάζεται τόσο να βοηθήσει το ΠΑΣΟΚ που, τον βαφτίζει και νόμο!

Ξεφυλλίζοντας λοιπόν κανείς το φυλλάδιο τους, θα παρατηρήσει πάμπολλες φορές βαρύγδουπες έννοιες και λέξεις, όπως «ΟΡΑΜΑ, ΠΡΟΟΔΟΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ». Θυμίζει στο 99,999% τον τρόπο με τον οποίο το ΠΑΣΟΚ σε κάθε νομοσχέδιο προσπαθεί να... χρυσώσει το χάπι αλλά η μεγαλύτερη ομοιότητα δεν βρίσκεται εκεί αλλά στίς ίδιες τις “προτάσεις” τους...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ...

Έτσι λοιπόν, μπορεί με πηχαίους λόγους στο κείμενό τους να υπερασπίζονται την έννοια της Δημόσιας δωρεάν παιδείας αλλά στο καυτό ζήτημα της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων αναφέρουν με μια άνεση το ότι το πανεπιστήμιο θα πρέπει πλέον να βρει δικούς του πόρους χρηματοδότησης λόγω των «χαλεπών» καιρών που ζούμε! Δηλαδή για να τα λέμε όπως τα λέει και το υπουργείο, είτε να θεσπίσει δίδακτρα, είτε να ξεπουλήσει τα προγράμματα σπουδών και την έρευνα σε ιδιώτες, προκειμένου να εξασφαλίσει κανένα φράγκο για να μην κλείσει... Να εξασφαλίσουν «ικανοποιητικά ποσά αυτό- χρηματοδότησης» με άλλα λόγια, όπως το λέει και η φυλλάδα της ΠΑΣΠαρας. Σπουδαία πρόταση για το φοιτητικό κίνημα, μαχητική, ριζοσπαστική, καλύτερη από της ΔΑΠ γιατί δεν τα λέει και με το όνομά τους αλλά το ντύνει με ωραίες λέξεις κλπ.

Αλλά τι να κάνουμε, είναι κοινώς γνωστό, το ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συνεργασία με ΔΝΤ χτυπάνε αυτή τη στιγμή όλα τα κεκτημένα εργαζομένων και νεολαίας, και πως οι συνάδελφοι της ΠΑΣΠ προσπαθούν να τα κρύψουν κάτω από το χαλάκι! Για το ότι το πανεπιστημιακό τυπογραφείο την επόμενη χρονιά δεν θα εκδίδει σημειώσεις στους φοιτητές αλλά και την ήδη μειωμένη θέρμανση στο Πολυτεχνείο ούτε κουβέντα! Συνολικά δηλαδή για τις απαράδεκτες υποδομές του πανεπιστημίου, την επικείμενη περικοπή της φοιτητικής μέριμνας, που ανακοινώθηκε από την Διαμαντοπούλου και που σημαίνει πως η δωρεάν σίτηση και στέγαση θα αποτελεί πλέον παρελθόν, όλα αυτά δεν γίνονται με χρηματοδότηση συνολικά για την παιδεία στο 2,3%!!! Και πόσο ποσοστό από αυτό είναι που τα τσιράκια της κυβέρνησης, οι πρυτάνεις, μέσα στις σχολές “τρώνε” μαύρα για να πάρουν και αυτοί τη μιζούλα τους... Πόσο ακόμα θα πέσει δηλαδή για να καταλάβουν οι συνάδελφοι της ΠΑΣΠ πως για τα ελληνικά πανεπιστήμια χρειάζεται γενναία αύξηση της χρηματοδότησης ΑΜΕΣΑ στο 15%;;; Γιατί λεφτά για παιδεία δεν έχουμε, για να δίνουμε στις τράπεζες και στις φρεγάτες που στέλνουμε στη Λιβύη έχουμε... Μέχρι και για τη νέα εγκύκλιο με τα συγγράμματα τοποθετούνται υπέρ του πολλαπλού συγγράμματος, αντί να έχουμε ένα και μοναδικό σύγγραμμα με συγκεκριμένη ύλη, στηρίζοντας το ηλεκτρονικό σύγγραμμα που λέει και η υπουργός, δηλαδή την ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ των δωρεάν συγγραμμάτων!!!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Άλλο μεγάλο κεφάλαιο στον ΑΝΤΙ-Νόμο Πλαίσιο δεν είναι άλλο από την ίδια την Αξιολόγηση! Δεν είναι τυχαίο βέβαια που παράλληλα αναδεικνύουν το ρόλο της αξιολόγησης ως απαραίτητο για τη βελτίωση της κατάστασης που βρίσκεται σήμερα η εκπαίδευση, μιας και το υπουργείο γνωρίζει καλά πως η εφαρμογή του νόμου που από το 2005 έχει μπλοκάρει με τους αγώνες του το φοιτητικό κίνημα, θα λειτουργήσει ως οχλός πίεσης για το προχώρημα των σκληρών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, από τα αντικείμενα των προγραμμάτων σπουδών μέχρι τη διάσπαση των πτυχίων. Άρα δεν είναι το ζήτημα στην υπερανάλυση και την καταγραφή των προβλημάτων και τις ελλείψεις στις υποδομές στα τμήματα και τις διοικητικές υπηρεσίες, αλλά ο ίδιος ο ρόλος της αξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής, στην περικοπή σήμερα ολόκληρων τμημάτων και σχολών, την πλήρη οικονομική πίεση από το υπουργείο και την ΕΕ για μια σειρά προγραμμάτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών υποδομών και σπουδών που στηρίζονται στις χρηματοδοτήσεις της ΕΕ, αλλά και το κυρίαρχο ζήτημα για κάθε φοιτητή που δεν είναι άλλο από την αντικατάσταση των πτυχίων από μας από τις πιστωτικές μονάδες, τα λεγόμενα ECTS, και τον ατομικό φάκελο προσόντων, τις πολλαπλές ταχύτητες των αποφοίτων των ιδρυμάτων στις οποίες στοχεύει η ίδια η αξιολόγηση, για τα οποία ούτε... κουβέντα! Ούτε για την εξωτερική αξιολόγηση, από ποιους θα γίνεται, με τι κριτήρια και τι επίδραση θα έχει στα προγράμματα σπουδών των σχολών, για το γεγονός ότι θα είναι οι manager και οι εταιρείες που με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια θα ορίζουν πλέον τα προγράμματα σπουδών εναρμονισμένα τελείως με τους νόμους της αγοράς, εξειδικευμένα και σε αποσύνδεση από τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Στάχτη στα μάτια του κόσμου και μεγάλα λόγια, αλλά επί της ουσίας καμία τοποθέτηση!

ΓΙΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ;;;;; (ψάξτε, δεν θα βρείτε τίποτε!)

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά καμία αναφορά στο ίδιο μας το ΠΤΥΧΙΟ!!!!! Ούτε κουβέντα για τους δύο κύκλους σπουδών που το προηγούμενο διάστημα στήριζαν καθαρά το masterbachelor και τη διάσπαση του ενιαίου πτυχίου, τις αλλαγές που γίνονται σήμερα στον κλάδο, το φορέα πιστοποίησης των πτυχίων που προωθεί το ΤΕΕ και το υπουργείο, που έρχεται να αποσυνδέσει πλήρως τα επαγγελματικά μας δικαιώματα από το πτυχίο, ισοπεδώνοντας τον κλάδο και όλους τους αυριανούς εργαζόμενους. Παράλειψη για την ΠΑΣΠ Πολυτεχνικής ή απλά αποφεύγουν να μιλήσουν για ζητήματα που πραγματικά αφορούν όλους τους φοιητές;; Μήπως τελικά οι συνάδελφοι της ΠΑΣΠ στηρίζουν στην ουσία τη διάσπασή του πτυχίου μας, διατηρώντας σιγή ιχθύος για τις πιστωτικές μονάδες (ECTS), τον ατομικό φάκελο προσόντων, το Φορέα Πιστοποίησης που προωθεί το ΤΕΕ, την ψευτοανωτατοποίηση των ΤΕΙ; Όλα αυτά που ακριβώς αναφέρονται, μήπως στο δεύτερο τεύχος του ΑΝΤΙ-ΝΟΜΟΥ που θα βγει όταν θα ψηφιστεί ο νόμος;;; Θυμίζει την τακτική της άλλωτε κυβερνητικής ΔΑΠάρας, που φρόντιζε ενίοτε να αποφεύγει να τοποθετείται στα σημαντικά ζητήματα του νόμου της Γιαννάκου το 2006 - 2007, κάτι που τελικά δεν της βγήκε σε πολύ καλο...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

Τέλος, να μην ξεχνάμε πως και πολύ «βοηθητικό» για το φοιτητή ο «Συνήγορος του φοιτητή» που αναφέρεται στην τελευταία σελίδα είναι πρόταση διάλυσης του φοιτητικού συνδικαλισμού, της δυνατότητας των συλλόγων να διεκδικούν στο εσωτερικό των σχολών, που κάθε φορά επιλέγει η ΠΑΣΠ είτε με την ανάδειξη των σημαντικότερων, για αυτούς, ζητημάτων μέσα στις σχολές (πάρτυ σε κανα μαγαζάκι), είτε με την απαξίωση των γενικών συνελεύσεων και το μποικοτάρισμα που πολλές φορές επιλέγει. Στην προσπάθειά τους αυτή, η θέσπιση ενός «ανεξάρτητου θεσμού» {που λίγο δύσκολο να είναι και πολύ ανεξάρτητος, αφού θα ελέγχεται από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων (μακρύ χέρι των κυβερνήσεων στις σχολές) και το Υπουργείο Δικαιοσύνης} είναι βήμα προς την αποδυνάμωση του φοιτητικού κινήματος, των γενικών συνελεύσεων και των συλλόγων φοιτητών, στη δυνατότητά τους να διεκδικούν και να κερδίζουν. Αντί αυτού, είναι πρόταση για τους συναδέλφους η ένταση των πελατειακών σχέσεων και της διαφθοράς που όπως ξέρουμε καλά, το ΠΑΣΟΚ πάντα ειδικευόταν πολύ καλά σε αυτά...

Όλες αυτές οι μπούρδες των συναδέλφων δεν είναι απλά αστείες και μας εμπαίζουν, είναι και επικίνδυνες γιατί αποτελούν βούτυρο στο ψωμί για την υπουργό παιδείας και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, για την εφαρμογή του νόμου και του συνόλου της αναδιάρθρωσης που θέλει τη διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, που θέλει τους αυριανούς εργαζόμενους να δουλεύουν για ψίχουλα και με τους χειρότερους όρους εργασίας. Με άλλα λόγια είναι προτάσεις ουσιαστικά ενάντια στα συμφέροντά μας, είτε σαν σημερινοί φοιτητές αν θα μας κόψουν τα βιβλία ή θα μας βάλουν δίδακτρα, είτε σαν αυριανοί εργαζόμενοι, αν θα μας καταστήσουν τη γενιά των 592 ευρώ, την γενιά χωρίς δικαιώματα. Ποτέ το φοιτητικό κίνημα δεν είχε πρόταση την εφαρμογή του ΙΔΙΟΥ του νόμου και οι συνάδελφοι το ξέρουν καλά. Με ποιό θράσος έρχονται να προτείνουν αυτοί τον ίδιο το νόμο μέσα στις σχολές, σαν παπαγαλάκια της κυβέρνησης; Την απάντηση θα πάρουν από το ίδιο το φοιτητικό κίνημα μέσα από τις γενικές μας συνελεύσεις!

-ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΤΟ ΜΑΚΡΥ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ

-ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΣΠ ΝΑ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

-ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙ-ΝΟΜΟΣ! ΝΟΜΟΣ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΓΙΑ ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΞΙΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΟΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!

Χ.ΑΡ.Τ.Α. Ε.Α.Α.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου